Morgontur i full galopp

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Tidig morgon för mig, började med att ta ner tvätt. Kul. Fortsatte sedan till stallet för att mocka, fixa mat och plocka fram grejer. Hämta in min dam från regnet och fixa i ordning för en uteritt. Tänkte en runda först, som fick inte gick och det blev vända och ta en annan. Så gjorde det så otroligt avancerat att jag bara red en lång raka, skritta runt lite i samhället och sedan ta grusvägen tillbaka och skritta hem. Valde att ta hackamoret, som kanske inte var det mest smarta valet en sådan här morgon. Men men, man gör inte rätt val jämt.
 
En pigg och glad Corona har jag i alla fall. Hon tog i som en jag vet inte vad i galoppen, så jag valde att släppa henne. Och hon gasade! Mitt i blev det en massa flygande galoppombyten men det bortser vi ifrån. Gjorde en fin avsaktning vid vägens slut. På tillbaka vägen blev det lite mera samlad galopp så damen inte tror hon får göra som hon vill jämt. Öka sakta på för att sedan samla galoppen igen. Fin fin häst jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0