Dressyrträning 28/8

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Kvällens träning var mest dålig. Känslomässigt. Men hon såg bättre ut än vad det kändes sa alla. Corona var stark, fruktansvärt stark. Jag orkade inte hålla henne, hon bara tuffade på och körde sitt eget race. Jag fick kämpa nå grymt för att ens kunna sitta ner i sadeln. sedan ska hästen ridas i varje steg och ju mera jag red desto starkare blev hon.
 
Upplägget med träningen var framridning och "tävlingsbana!". Det är drssyrtävling på lördag och vi körde en genomgång på hur jag ska tänka och förbereda oss. Så red fram på utebanan, för att sedan gå in i ridhuset och rida igenom programmet. Men vi han inte ens halvvägs igenom programmet innan jag hoppade av hästen. Min tränare fick sitta upp och försöka lösgöra Corona och det var knappt att hon lyckades. Som hon i vnaliga fall gör på ca 5 sekunder. Alltså var det inte lättrider idag.
Men jag satt upp igen och försökte ännu en gång att rida igenom programmet. det blev lite lättare men fortfarande var känslan dålig. Vi tog oss igenom och det var något i alla fall.
 
Stina var även supergullig och filmade, men jag vet inte om jag vill visa något film. För som sagt, det kändes inge bra, Någon som vill se ändå?

Kommentarer
Postat av: Tove Eriksson

JAAA! :)

Svar: Vi får se, (; Inte helt nöjd med Corona från träningen.
Linda Enarsson

2014-08-29 @ 08:28:02
URL: http://www.ttie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0