Dressyrträning 5/8

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Blev inga bilder idag. Bara för att Corona gick som en gud!
Hon var så fin! Min fina prinsessa. Travade fram länge för att vekrkligen hitta takten, känslan och få henne följsam och låg. När vi travat klart kommer Angelika in för att ställa sig i mitten. Jag galopperade lite, lät henne rulla på framåt och få ner nacke och nos. När vi galopperat en stund gör vi en övergång till trav och styr upp den gångarten först.
 
Nedsittning och skänkelvikningar stod på schemat. Började lite ringrostigt men avslutade med superfina med en kort tvärning och med power. Fortsatte till galoppen och där var det enkla byten som skulle tränas. Gjorde otroligt många byten och till en början var det hyffsat, sedan blev det katastrof till att avslutas medmjuka övergångar och en lite smått bråkig Corona som tog galoppfattningarna med lite tjurighet. Men hon gav sig, så otroligt skönt.
 
Detta pass hade jag nästan velat ha filmat, eller åtminstonde på bild! Men men, allt kan inte uppfyllas här i livet. Så nu taggar jag om för Pay and Ride på torsdag och ännu en dressyrträning på lördag. Taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0