Rött i regnet

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Runt nio tiden i morse började det att dugga lite utanför fönstret. Skönt tänkte jag! Både för hästarna och växtligheten som för skogsbranden. Börjar då göra mig i ordning för att ta mig till stallet, Corona stod med flugtcket på ute. Men innan jag hinner upp så börjar det vräka ner. Sringer ut och hämtar in Corona och dra av henne täcket.
 
Jag började att mocka och fixa i stallet medan Corona torkade. Regnet avtog och slutade helt. Efter allt pyssel så var jag redo att ta ut Corona igen. Velade länge om det skulle bli regntäcke eller på med flugtäcket igen. Och i skrivandets stund är jag glad för regntäcket. För jag hinner bara släppa ut Corona så öppnar sig himlen igen. Och denna gång värre. Knappt att jag kunde köra hem för jag knappt såg något.
 
Men det avtog det med efter ett tag så just nu är det lite duggregn bara. Och jag sitter inne och pysslar en massa!
Trackback
RSS 2.0