Varmt och gosigt i kylan

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Nu kan inte min dam frysa, så mycket täcken som hon har på sig nu så går det bara inte. Faktiskt.
Hon står med ett 350 grams stalltäcke, lila, det på bilden. Snyggt! Passar henne verkligen. Sedan över stalltäcket får hon ett 370 grams vintertäcke som jag har satt en 100 gram liner i, alltså 470 gram i bara det täcket. Så tillsammans blir det 820 gram... Vadå har jag en frusen dam? Inte alls!
 
Så vid ridning är det dubbla ridtäcken som gäller, skönt säger Corona! Men men, inte mycket man kan göra åt de. Och nu när det har varit så fint väder har jag passat på att bara rida ute! Så mysigt! Tyvärr är de en aning för kallt, men de går. Idag var det mest skritt och travjobb. Idag släppte hon till i traven! Vilken känsla! Efter vilan har Corona inte riktigt varit sig själv men som nu sakta men säkert kommer tillbaka, dag för dag.

Men för att vara på den säkra sidan gällande Corona så kommer Bea ut och går igenom henne den 5 jan, ska bli skönt när det är gjort. Första tävlingen är redan anmäld och jag inväntar första Cia-träningen med spändhet! Har även börjat kolla in lite kurser att åka på, och en verkar bli planerad i slutet av januari. Mycket roligt som händer nu!
 
PS. Igår var jag in till Ryttarstugan och beställde en dressyrsadel, hoppas den kommer redan på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0