Idag är hon dyr, värd miljoner

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Hade bomövningar i ridhuset idag, tänkte att jag skulle köra hårt och verkligen få ut mycket bra idag. Och nog blev det rätt alltid! Började med att rida fram henne länge. Noga med att kolla gasen och bromsen, den kommer att bli viktig senare när jag började med bommarna - såklart jämt viktig men la extra mycket tid på det idag. Efter framridningen så blev det att börja trava över 2 bommar på diagonalen. Något spänd till en början och pigg, såklart över att få se och hoppa över bommar igen.
Sedan gav vi oss på 2 galoppbommar med 21 meter i mellan. Corona tyckte det var lattjolajban och hoppar hus för att ta sig över bommarna. Som såklart jag inte var beredd på och flyger ungefär lika högt över sadeln. Tog om ett par gånger och gjorde ibland halt i mellan för att sedan fatta galopp, göra en volt och fortsätta. Det var bra kul tyckte min dam.
 
Sist hade jag ställt upp 3 bommar efter varandra med ca 3,20 meter i mellan, den mittersta bommen var upplagt på cavalettiblock, alltså ca 20 cm över marken. Corona tar sats, och flyger - bokstavligt talat - över med en marginal på 1 meter ungefär. Hon fattar inte att det är en till bom bakom och blir något förvirrad och trampar ner där det kändes bra. Alltså makalösa häst! Haha, du är så otroligt gullig min söta stjärna. Men jag förstod att du skulle bli glad över bommar och lite mera arbete.
 
Slutade med att rida alla bommar i en övning, galoppbommarna först, bryta av till trav innan kortsidan, travommarna på diagonalen och sedan fatta galopp och ta cavalettiserien. Vilade någon minut och sedan på't igen.
 
Nästa vecka är det dags för hoppträning, lite av anledningen att det blev bommar idag. I morgon får det blir en lång skrittur ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0