Inte den riktiga

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag har det varit helt underbart vackert väder alltså! Dessvärre -10 grader även idag, men både jag och Corona kom hem utan att fryst ihop (; Vi tog oss en lugnare tur, trodde jag att det skulle bli, i snön. Och det tyckte Corona var superkul, att bara kunna traska igenom pudersnön och den bara yrde runt benen på henne. Och allt var otroligt spännande då det helt plötsligt var vitt överallt. Men vi tog oss över några åkrar jag ridit på ett antal gånger förut, och en bit även i galopp. Och då.
 
Min fina dam flyger uppåt och håller sig mera ovanför snön än i den för hon tyckte det var så sjukt kul att få galoppera. Och det i pudersnö. Så hon skulle banne mig inte sakta av till någon tråkig trav eller, så vi galopperade näst intill upp på vägen. Hon har inte kondition för att orka ridas längre stunder i snö, så jag var upp på en ganska så tom väg lite då och då för att hon skulle få pusta ut och slippa få mjölksyra osv :)
 
Men hon skötte sig bra! Hade några personer som gick förbi och skrattade när Corona gjorde sina fina bocksprång i snön. Hon är allt för go mitt hjärta ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0