En hel dag i stallet

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Igår var det verkligen en heldag i stallet. Började klockan 8 med att lasta på hö för att sedan hinna med två lass till upp på skullen innan hovslagaren kom och gav Corona lite manikyr. Sambon och pappa fick under tiden upp det sista höt på skullen.
 
Sedan blev det Gullans och en sallad till lunch för att återvända till stallet och sätta upp en dörr till mitt bås och jag spånade upp boxen igen. Sista som blev av var att killarna åkte till Österby och köpte en pall med Bionorr bränslepellets och vi lastade av det dirket vid hemkomsten.
 
Så idag har det helt enkelt varit en lång dag i stallet men en massa blev gjort och det är så skönt! Nu finns hö för hela vintern, det finns strö till boxen och jag kan låsa in mina saker i båset! Plus att damen fått nya fina dojjor och klarar sig i åtta veckor till. Wiho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0