Min alien klagar inte

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Visst har hon blivit snygg i sin nya outft för flugfäna? Oja, hon är så nöjd så!
Fick höra av en som varit upp till stallet på dagen tidigare i veckan att min häst hade sprungit så mycket för att komma undan bromsen. Så idag blev hon påklädd med nya Rambotäcket och flughuvan. Så snyggt! Sprayade även myggmedel på benen och vid halsen.
 
Idag var det tidig uppgång då jag släppte ut alla hästarna, mockade och fixade, tog in Corona igen - hon kan inte stå kvar själv inne när alla andra hästarna gått ut - för att göra henne i ordning för en uteritt. Sussie tog sig an Kurant och snart var vi iväg. Vi red Kålhagen runt, en bra runda med en hel del kort galopp i form i uppförsbackarna och avslutar med en rejäl avskrittning på asfalt. Super! Ett skönt pass för min tjej som dagen innan gått ett hårt dressyrpass. I morgon blir det att rida igenom henne för att på lördag är det tävling!
 
Packade lite lätt inför lördagen med, täcken, schabrak, transportgrimman, regnjacka osv. Lite smått och gott helt enkelt. I morgon blir det att smörja varje liten läderdetalj och plocka i ordning allt. Kanske att jag duschar Corona, men annars görs allt det på lördagsmorgonen då första start beräknas runt 14.00.

Kommentarer
Postat av: Theresia

Gud vilken fin bild du har i header, jättesöt! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Linda Enarsson

2014-07-03 @ 10:33:45
URL: http://theresiasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0