Barbackatur i ridhuset

 
Min fina tjej ♥
Idag försov jag mig... Nog good! Så stressad som tusan begav jag mig till stallet, mockade och fixade maten på rekordfart. Förstod att jag inte skulle hinna med att rida ett ordentligt ridpass så slängde på ett täcke och tränsade. In i ridhuset och upp.
 
Och idag har vi gjort det bästa ridpasset ever barbacka. Hon var så fin! Avslappnad redan från början och tog mina hjälper perfekt. Lite jobbigt med galoppfattningarna från skritt men det gick. Hon var inte studsig, flöh inte runt utan hon var med på alla noterna och bjöd framåt utan att bli tung, Gjorde superfina övergångar. Gjorde däremot inte allt för mycket tempoväxlingar, just för att jag red utan sadel, så där har jag något att träna lite extra på. Träffade på Tessan en snabbis i stallet oxå, jag provred hennes häst Amon för otroligt länge sedan för att ev ta hem han på foder. Men han finns tyvärr inte längre. Vila i frid ♥ Så det var trevligt med lite sällskap i stallet. Man är uppe för tidigt för att de andra i stallet ska hunnit upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0