Resultat Tierps RK

Film från dagens tävling. Hela 90 cm rundan är med och några språng är med från 1 m.
 
90 cm - 4 fel
Hon kändes superfin på framridning och framhoppning. Kommer in på banan och gör en kanonrunda! Tyvärr kom vi lite nära på 2a hindret så att hon river med bakbenen.
 
1 m - Ute
Framridningen kändes bra och framhoppningen började bra, men vi krashade i oxern en gång och det gjorde att Corona backade av mera och kom inte fram och fick den fina bjudningen hon hade i första klassen. Redan mot första hindret kände jag av ett stopp och det blev de med, hur mycket jag än drev. Efter att ha hoppat det blev det sedan sån fart att jag inte fick stopp på henne. Så vi raceade runt hela banan så efter 4e hindret var det för kort mellan hindren för att jag skulle hinna få tillbaka henne så jag la en volt och hon hoppade sedan 5an perfekt. Sedan kom 6 och 7 på en distans av 6 galoppsprång, och vårat 6e språng hamnade i 7e hindret då det gick för fort. Så där kom sista niten. Mitt fel från början.
 
Men jag är så nöjd med första klassen att den känslan tar över från den andra klassen. Så fin var hon! Så nu taggar vi om till den 24 maj då vi sadlar om till dressyr och rider en LB:1!
 
Pepptalk, avstämning och klädombyte med pappa!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Viklund

Så duktig du är! Ni passar jättefint tillsammans :)

Svar: Tack! Vad kul att höra :)
Linda Enarsson

2014-05-03 @ 17:20:14
URL: http://linnealinneaa.blogg.se/
Postat av: my

Fick också 4 fel i första klassen och blev ute i andra. Haha! Jag fick fyra fel för att jag la en volt och i andra klassen stannade han två gånger och jag la en volt :p

Svar: Haha, nästan att vi hade exakt lika resultat! När har du nästa tävling? Min är den 24 maj, då jag sadlar om och rider en LB:1a, om jag vågar. Annars är det inte förän 8 juni som jag hopptävlar igen :)
Linda Enarsson

2014-05-04 @ 19:53:10
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: my

sv: Ja haha! Vet inte riktigt. Har ingen riktigt bokad men har kollat på ett par så antingen runt den 15 maj eller så 23 eller när det var så ska jag nog vara med och hoppa LD och LC igen på ett annat ställe :D

2014-05-04 @ 22:05:42
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0