Brunstiga kossa....

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Igår kväll, typ kl 20.30 fick jag ställa mig och bygga om staket till en ny hage för Corona. När jag precis kommer till jobbet får jag en massa samtal och sms om att Corona brunstar så mycket att Svarten, hennes travarkompis, hoppar upp på henne. Ajaj tänker jag och försöker få till det att jag kan åka till stallet direkt. Får ett sms tillbaka om att Corona har fått byta hage och att hon klarar sig för dagen. Skönt det. Så direkt efter jobbet blev det stallet och stängsla hage. Inte direkt de roligaste att göra en onsdagskväll i mörkret... Men nu är det gjort och hon går nu själv och flörtar med alla valacker så dom blir helt hysteriska. Stackars killar...
 
I morse var det utsläpp av hästar och det tog längra tid än vanligt då det kom ny häst till stallet igår, och att jag fick ta många hästar själva i stället för två samtidigt. Men men, när alla var ute fick Corona nytt färskt vatten i hagen, boxen blev mockad och all mat fixat.
Gick ut i ridhuset för att börja bygga lite bana inför hoppningen som jag gjorde senare. Mera om det får ni i ett nytt inlägg.
 
Nu ska jag ringa några samtal och sedan åka iväg för lite ärenden. Nyduschad, som var det skönaste för denna dagen, mm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0