Ett starkt muskelpaket

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Ridpasset börjar bra, i skritten jobbar hon bra och så övergår vi till trav och hon känns stadig och fin. Ändrar övning hela tiden då jag redan då känner att hon ligget på men inte blivit så stark ännu. Och så kommer galoppen, Corona utnyttjade det till fullo och tyckte det var superkul. Stark var bara förnamnet. Jag tragglade på genom att göra nya övningar hela tiden och försöka få henne att tänka så mycket som möjligt och kanske glömma av denna starka sida. Men till slut visste jag inte hur jag skulle få henne att ge sig. Så gramanen åkte på. Och helt plötsligt kunde jag rida ordentligt! Jag fick en broms igen.
 
Vi körde igenom allt, kändes det som. Jag hade lagt upp en övning med bommar som jag tänkte göra, men den fick allt glömmas och det blev bara en massa lösgörande och tankekrävande för min dam. Så det blev allt ifrån skänkelvikningar och övergångar till förvänd galopp, galoppslutor och lite "piaffarbete". Alltså att samla henne så mycket som jag kan utan att hon saktar av till skritt, för att sedan rida framåt och så samla igen.
 
Jag avslutade med en riktigt bra känsla, det blir nog kanonbra med mera dressyrträningar. Som förhoppningsvis kommer i framtiden. En liten film blev det också, ställde upp lilla kompaktkameran på sargen, gick kanonbra de!
 
Dålig kvalité i början, den blir bättre!
 

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Det är himla fint med orangt ändå :D Kul med video också!! :D

Svar: Visst är det! :) Ska jag göra flera videos? Är de bra fast det inte är någon som håller i kameran? :)
Linda Enarsson

2014-10-13 @ 22:34:10
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin häst!

Svar: Tack! :)
Linda Enarsson

2014-10-14 @ 10:48:29
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Josefine ♔

Jaa gör gärna fler videos! Spelar inte riktigt någon roll om någon håller i kameran eller inte, kul att se ändå! :D

Svar: Tack! Då ska jag försöka fixa de! :) Kul att höra lite åsikter med, tänkte ju hoppa i morgon, så får väl ställa upp kameran igen :)
Linda Enarsson

2014-10-14 @ 11:30:50
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: Josefine ♔

Jaa det vore kul att se när ni hoppade! :D Stallmys å vardagsgos är också uppskattat! :D

Svar: Tack för alla tips och önskemål! :) Ska göra så gott jag kan och förbättra mig på alla de punkterna :)
Linda Enarsson

2014-10-14 @ 11:54:11
URL: http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0