Mer att prova

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Lite nytt, ett scourier-bett hänger nu i mitt bås och väntar på att bli använt. Täntke att jag skulle prova rida med det på söndag. Sedan har jag fått tag i en kedja att byta ut under hakan på mitt hackamore, Corona är alldeles för stark på det så att jag ska kunna klara av att rida något mera än skritt, typ. Så har bytt ut läderdelen, hoppas att detta funkar bättre! Ska provas inom kort även det.
 
Jag letar fortfarande efter ett Beris bett, och jag hoppas kunna hitta ett, kände inte för att lägga ut 600 kr på ett bett, i nypris. Smidigt att kunna hitta begagnat då de ändå inte blir förstörda direkt.
Ett Novebett och ett tredelat bett med tungfrihet, skulle inte sitta fel att prova. Har en del som ni hör att jag vill testa. Jag byter ofta bett på Corona, av flera olika anledningar men bland annat är att hon efter ett tag på samma bett blir för stark. Just nu rids hon på ett rakt apple mouth bett.
 
Hade det varit intressant att se alla mina bett och höra hur Corona går på dom?

Kommentarer
Postat av: my

Gör gärna det för jag skulle gärna vilja ha mer tips på bett som jag vill prova och variera mellan :)

Svar: Ja, det är en riktig djungel det där med bett... Ska ta och fixa det då! :)
Linda Enarsson

2014-10-27 @ 20:06:04
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0