Mockat, sopat och färdigt!

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Alla hästar ute i sina hagar, med täckena på. Frukostpåsar utdelade hit och dit, grimmor som hänger runt armarna och man kliver såklart i största vattenpölen längs med grusvägen.Typ. Grattis.
Efter mycket slit bland leran så var alla hästarna ute. Och så blev det mockning, fylla vatten, fixa kraftfoder, plocka höpåsar och nät, sopa stallgången och plocka undan allt igen.
 
Jag han till och med att städa undan i båset, plockade ner alla täcken på sina rätta ställen, linda ihop alla benlindor och ändra om bland schabraken. Den där hyllan vill jag ha upp snarast, känns det som. Så jag får mer space på galvet, mina spånbalar ska in i båset är det tänkt... Hur jag nu tänke där.
 
Och så ska min transport göras rent så att en spånbal bör då försvinna, eftersom att den redan är öppnad. Men de tar jag nog i morgon. Nu ska de bli en massa fix med dessa papper, måste till Österby, ner till färgaffären och så en sväng över till farmor. Oj, mycket att hinna med idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0