Pimpade pannluggen själv!

Nikon D300s + Nikkor 50 mm/1,8
 
Åkte upp till stallet rätt tidigt, för att fylla på vatten till Corona då hon har bytt hage. Nu går alla hästarna i vinterhagarna igen, skönt på ett sätt. Man har alla hästarna samlade och det tar inte år och dar att ta in alla från hagarna då det är långt att gå mellan sommarhagarna.
Självklart hade Corona piffat upp sig själv med lite kardborrar. Alltid lika trevligt som hästägare! Så försöka att dra ur några ur pannluggen på henne, hon blev tvärsur och gick ifrån mig. Jahapp. Upp och hämta en kniv, ner till hagen igen och börja leta upp dessa förbannade buskar. Hittade en, sen två och tre. Sen var dom överallt. Men tror att jag lyckades få bort alla. Så nu jäklar om det sitter flera ikväll när jag har insläppet.
 
Jag gjorde allt klart i stallet med mockning och mat. Städade upp lite snabbt i mitt bås, och sålde ett träns till en annan i stallet. Nu är jag hemma för att äta lite och sedan sätta på mig ridbyxorna och ta bilen mot nästa stall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0