Totalt galen!

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag var min häst mera i luften än på marken. Hon förvandlades från den lugna och coola Corona till en vild galning som inte kunde hålla fötterna på jorden.
Jag red ut med Erica på Kurant, mycket trevligt med sällskap, tyckte både jag och Corona. Vi travade rätt länge innan vi tyckte att lite galopp var passande. Och Corona skötte sig riktigt fint, gjorde rena galoppombyten utan proglem. Vi upptäckte dessvärre att bommen var stängd så vi fick rida vända och rida rillbaka.
 
Och det var då någonting hände hos min häst. Vi började galoppera på tillbakavägen igen, samma ställe som vi gjorde på vägen dit. Corona lugn och fin, jag bad om ett galoppombyte och sedan var vi i luften. Corona blev helt tokigt glad att hon bockade med mig hela vägen tillbaka till korsningen. Stackars Kurant trodde att vi skulle komma och äta upp honom bakifrån så han galoperade bara fortare och fortare - med kontroll såklart - men Corona höll samma takt med lika mycket bocksprång som tidigare.
 
Lilla Kurant som "bara" är en D-ponny, hade inte en chans när Corona bockade förbi honom, han blev helt förskräckt och Erica fick allt hålla koll på balansen.
Det roligaste med allt är att Corona har inte bockat såhär mycket, ens det senaste halvåret, hon har kunnat lägga in något ibland men såhär mycket, galet! Och så har hon upptäckt tjusningen med att galoppera i kapp med en annan häst och inte bara min sambo på cykel. Jag kunde inte hålla mig för skratt och kunde nästan ha ramlat av bara på grund av det! Underbara söta häst, du är så knäpp men så underbar att du inte går att beskriva med ord! Men en oförglömlig uteritt fick vi!

Kommentarer
Postat av: Marica

Hon är så fin :D

Svar: Visst är hon! :) Tack!
Linda Enarsson

2014-10-29 @ 10:57:08
URL: http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: Marica

Hur fin som helst! Vad är det för bett du har? har aldrig sätt något liknade innan? :)

Svar: Det är ett scourirer bett, det är dubbla bettringar på den. Håller på att testa detta och se hur Corona funkar på det :)
Linda Enarsson

2014-10-30 @ 18:35:24
URL: http://maricalindbeerg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0