Ännu en gång stubbåker

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Måste börja med att säga, älskade Stina, du är underbar! Du är ständigt i farten men hinner ändå med att ta en hel drös med bilder på mig och min Corona, du är guld värd alltså! ♥
(Jag vet nog att du läser!)
 
Idag var det ingen rolig Corona att sitta på, hon var fruktansvärt stark och sprang mest med huvudet i vädret och bara gasade. Så han knappt börja trava så satt gramanen på. Jag orkade inte ta ännu ett ridpass med dragkamp. Men hon fortsatte att vara stark även med gramanen. Men hon höll i alla fall huvudet nere. Mycket tempoväxlingar, övergångar och sidvärts för att försöka göra damen lite mera koncentrerad på mig och slippa dra så hårt i tyglarna. Gick rätt skapligt i slutet på ridpasset, men känslan var rätt kass.
 
Jag planerar att kolla upp henne, åka till en så kallad "kotknackare" och se om det blir någon skillnad av det, ska även ta och kolla upp hoppsadeln så att den ligger bra fortfarande. Så detta kommer bli prio de närmsta veckorna, jag ska bara se till att jag får en ledig dag och någon som kör min häst. Så ska det nog bli bra till slut.
Jag ska även på träningsläger i helgen så jag hoppas att tränaren kan hjälpa mig med en hel del också.
Fortsättning följer på den sista delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0