Dojjorna på med ny teknik

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Direkt efter jobbet var jag hemma i ca två minuter för att byta om och få med mig en kvargburk till stallet. Väl där var nya hovslagaren på plats, shit tänkte jag som springer ut till Corona och halvjobbar tillbaka med en häst som knappt ville gå. Haha. Alltid lika kul när man är liite stressad, då ska hon gå som saktast. Men väl i stallet gick de fort, av med framdojjorna, fixa, kolla skor och så lite rök för att sedan svalna och spika fast skon. Mycket häftigt! Corona tyckte det luktade rätt konstigt och så fräste det lite om hovarna. Förta gången vad jag vet som Corona blir varmskodd. Mycket trevlig kille som skodde och resultatet blev bra! Mycket bra!
 
Till nästa gång ska jag försöka fota när han sätter skorna mot hoven och all rök bildas. Jag hade miljoner saker att göra samtidigt som han var där och när Corona stod så pass snällt var det rätt lugnt att bara kolla med ett öga ibland. Underbart att ha en snällskodd häst!

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Så häftigt :D

Svar: Mycket! :) ska försöka få det på bild nästa gång :)
Linda Enarsson

2014-09-26 @ 10:18:51
URL: http://jlandgrens.blogg.se
Postat av: Josefine ♔

Jaa det vore kul om du kunde få det på bild!! :D Eller ännu bättre, en filmsnutt kanske;)

Svar: Ska verkligen försöka med det nästa gång!
Linda Enarsson

2014-09-26 @ 12:55:07
URL: http://jlandgrens.blogg.se
Postat av: Michelle

Jag har hört att varmskoning inte är bra alls för hästens hovar. Dock som sagt bara det som jag hört. Kan du berätta din åsikt och varför du väljer att varmsko? intressant!
Kram Michelle!

Svar: Självklart, jag kan fixa ett inlägg om det :)
Linda Enarsson

2014-09-29 @ 12:26:19
URL: http://connect.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0