Dumma matte!

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Hej, Corona här!
Idag var matte uppe tidigt till mig i morse och gav mig massa smaskens att äta. Såg sedan att hon tog ut några av mina kompisar. Jag gnäggar lite sorgset efter henne och vill att hon tar mig nu. Efter några mullranden från min sida öppnar hon äntligen boxdörren. Lägger på mig ett täcke så att jag inte fryser, för att sedan ta på en ny grimma med någon konstig sak vid nosen på mig. Inte tänkte jag på det utan följde henne glatt ner till hagen med Svarten breve mig. Trevlig kille det där! När han gör som jag vill...
 
Jag fick gå ut i en ny hage idag, kul! Så jag började med att hälsa på min nya granne, Ebba heter hon visst. En riktigt rödhårig tjej, väldans vad hon sparkade med frambenen. Jag gjorde väl inget?!
 
Aja, hon var där och kommer förbli, så jag tar med mig Svarten ner till hörnet i hagen, för att där är ju gräset som godast. Såklart! Ser mig omkring för att sedan försöka ta mig en stor och saftig tugga av det supergröna gräset. MEN! Något är i vägen. Hur jag än försöker att komma åt gräset så går det inte, denna sak är framför min mun. Jag tittar upp mot matte som står kvar vid grinden, försöker att förstå varför jag inte fåt äta något gräs. Matte kommer ner och pratar med mig, men jag vill bara äta mitt gräs. Hon säger att denna sitter där för att jag inte ska bli så tjock, vadå tjock?! Det heter trivselvikt! Hon vänder sedan och går tillbaka och jag ger henne en arg blick tillbaka innan jag ännu en gång försöker äta några strån.

Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Wow vilket fin design du har, helt otrolig!
Kram på dig!

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-09-09 @ 13:04:59
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/
Postat av: Emma

Helt underbar text :)
Super fin blogg btw ! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-09-11 @ 00:40:14
URL: http://riidtravaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0