Resultat Håbo RK

 
Vi hade en liten otursdag, men vi är på god väg!
Andra klassens film blev suddig, pappa min kom väl åt någon knapp och han är väl inte den händigaste på teknik. Kan man säga... Men han är bäst ändå!
 
90 cm - 4 fel
Jag valde att rida fram i en hage i stället för en ridbana på kanske 15x30m eller vad den kan ha varit på. En del tempoväxlingar, övergångar och kolla så att sidorna var med mig så skrittade vi iväg till framhoppningen. En nylagd ridbana bör tilläggas. Den var tung, fruktansvärt. Jag fick kämpa för att Corona skulle orka galoppera i svängarna, så tungt var underlaget. Det rann svett om damen efter framhoppningen. Och det händer inte ofta så att säga. Men tog ett gäng språng på varje hinder innan jag kände mig klar och skrittade henne till det var min tur att gå in i collecting ring. Väl på banan provade jag på ett knep jag fått av Moa, och jag gillade det faktiskt, att man ska rida i "fel" varv mot vad första hindret ska ridas i för att sedan göra ett galoppombyte och rida an första hindret. För att hålla galoppen uppe. Tyvärr fick vi med oss bom nummer två, annars är jag sjukt nöjd med min tjej som hoppade så bra!
 
1 m - 4 fel
Framridning i hagen igen, checkade läget att hon var med mig hela tiden. Fick sedan se pappa vinka till och det var dags att ta sig till framhoppningen. Tog inte många språn alls då hon redan var hoppad en klass så ville inte slita på hennes ben och hoppa mycket. Men hon kändes bra, det blev en vägran på oxern då jag inte ramade in henne. Skrittade ett tag innan det var dags att komma in på banan igen. Började banan bra och hon hoppade kanon! Men så klantar jag till det. Ååh så dumt! Mellan andra och tredje hindret gick det lite fort, och jag gjorde en förhållning. Som min häst tog liite för bra. Och jag höll inte om med bene tillräckligt så det blev en vägran. Varför var jag tvungen att lägga mig i?! Vi hade garanterat satt nollan om inte jag förstort allt. Men Corona var så fin att jag knappt kunde sluta klappa på henne efter. Vackra, fina, underbara häst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Har själv tävlat där och jag tycker inte heller om framhoppningsbanan, grymt hemsk! Min ponny tyckte verkligen inte heller om det underlaget. Var även en ponny på tävlingen som blev halt pga underlaget. Nej usch det åker jag inte igen! :/

Såg btw fint ut annars! :)

Svar: Jag hoppas att det blir bättre underlag just på framhoppningen, för inte lär jag åka dit igen om det inte ändras. Min lilla dam orkade knappt att galoppera om än hoppa då!
Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-09-02 @ 17:27:46
URL: http://theartsofriding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0