Sensommar

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8 + Nikkor 35mm/1,8
 
Vadå vackert det är ute i hagen när jag går för att hämta in Corona?!
Idag kände jag för grönt, så det blev benlindor, schabrak och pannband i den häftiga färgen. Dessvärre har jag inte hittat någon bra tröja i samma nyans, typiskt! Den jag köpte var såklart för ljus.
 
Men tillbaka till ridningen, blev en uteritt idag, med graman. Ville bara hjälpa henne att hålla sig lång och låg i en djup form för att bara mjuka upp musklerna i alla gångarter. Och jag hade en mycket trevlig häst!
Men det bästa av allt var att hon gjorde klockrena galoppombyten när jag stod i lätt sits, till varje kurva så blev det ett byte och Corona tog det galant! Inte ens sporrar som hjälpte till.
 
Hon var så avslappnad och fin mitt hjärta ♥ Många pussar på denna dam idag.
 
Sedan så har jag fixat allt annat i stallet, lyckades till och med fylla på vatten i hagen. Har tidigare gått med dunkar men nu finns det slang nerdragen till den hage dom går i nu, och att hitta på den kranen var inte allt för lätt första gången. Haha. Har även hunnit spola ur A´s transport. Och kommit fram till att min egen behöver sig en tvätt den med. Så det får bli nästa veckas utmaning.

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Åå jag blir så glad av dina bilder. Dom är så fina :D

Svar: Tack! Vad kul att höra :)
Linda Enarsson

2014-09-05 @ 13:43:28
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Matilda - Allt och lite till...

Fin blogg och fin häst! <3

Klicka gärna in på min och ställ en fråga så kan du vinna en länkning :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-09-05 @ 16:03:20
URL: http://ilooksharp.horseworld.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-09-05 @ 18:24:11
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0