Mums med gräs!

Nikon Coolpix s3300
 
Efter en 40 minuters promenad blev det att beta gräs i 15-20 minuter! Gott sa Corona och tuggade som en galning.
Promenaden gick över asfalt och grusväg, mycket bra underlag för att bygga upp senor och leder i benen. Ingen trav då alltså! Jag väljer även att ge Corona en avsutten skrittpromenad, för att avlasta hennes rugg någon dag i veckan. I morgon är det däremot vilodag då det blev terrängträning på den först planerade. Inte lätt när det kommer upp en massa roligt som man vill göra!
 
Promenerar ni era hästar för hand? Eller rider ni kanske barbacka då?

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Jag brukar också promenera min pålle en till två gånger i veckan, bredvid honom då. Uppskattas nästan lika mycket som att kunna rida ut tillsammans :)

Svar: Nyttigt med att inte alltid sitta på deras rygg. Jag håller med, det uppskattas av min med :D
Linda Enarsson

2015-04-27 @ 13:20:39
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: Marica

Undviker väll promenader så gott det går, då hästen blir en drake ;) Sen får han inte äta på lina (i grimma och grimskaft när vi går) så det blir svårt de med :P

Svar: Haha! Ja alla hästar kanske inte uppskattar det (; Varför får han inte äta med grimma och grimskaft? Jag har koll på min hela tiden så att hon inte ska trampa på något, även fast hon lyckas trampa sönder allt ändå (;
Linda Enarsson

2015-04-28 @ 07:32:22
URL: http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: Marica

Svar: Har inget med att han ska trampa, vi har det som en uppfostran, att på lina (grimma och grimskaft) ska man lyssna på oss och inte äta :) Nog för att han självklart kan lyssna på oss och äta samtidigt, men han är lärd detta och har inga problem med det :)

Svar: Det är väl tur att alla inte tycker lika :) Jag förstår precis hur du menar! Respekterar det, och du har ett sunt tänk :)
Linda Enarsson

2015-04-28 @ 13:36:46
URL: http://maricalindbeerg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0