Många beslut att ta

Foto: Stina
 
Sedan tävlingen i Tierp har jag grubblat på mycket. Och det har varit tuffa beslut som måste fattas. Som ni märkte var det ännu en gång inga höjdarresultat, och jag är missnöjd med både min egen och Coronas insats. Och jag har fått komma till insikt att detta inte är hållbart längre. Vi har kämpat tillsammans i 1,5 år, med att ta oss igenom alla dessa hopptävlingar, och vad är det för resultat? Efter i princip varje tävling. Jag har nollat totalt 5 starter av 32 totalt. Och av dom 5 är 4 st clear round i 90 cm. Förstår ni att det börjar kännas?
 
Så jag har bestämt att den 19 september, blir min och Coronas sista hopptävling tillsammans. Vi kommer då att hoppa 90 cm och 1 m. Sen blir det enbart satsning på dressyren. Inga undantag. Vi kanske kommer hoppa lite hemma själva eller åka på någon enstaka terrängträning, men mer än det blir det inte i hoppväg.
 
Mina mål för 2015 i dressyren, är redan 2 avklarade, och jag har startat 4 klasser. Så jag har större förhoppningar där faktiskt. Nästa delmål är att starta LA:1, och det kommer vi göra på lördag, om allt går bra.
 
Detta är inte riktigt vad jag vill, men känner att jag inte har allt för många val i denna fråga.
Möjligheten att kunna sälja Corona och köpa en ny häst är minimal, då hon inte är någon ungdom längre och man får inte mycket för en äldre häst. Sedan känner jag mig inte "klar" med henne, vi har mycket kvar att lära och då vill jag inte ge upp det. Så i höst är det helt enkelt inte mycket att göra än att enbart satsa på dressyren, har en hel del starter i höst, bland annat med div 3 laget om jag platsar. Så håller tummarna för detta i stället!
 
Allt blir inte alltid som man tänkt sig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fotade du nåt i helgen? :)

Svar: Hej, tyvärr kunde jag inte pga fysiska själv, och jag inte kunde bära kameran. Jag är själv väldigt ledsen för det men det kommer flera gånger!
Linda Enarsson

2015-08-19 @ 13:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0