Min lilla bäver

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
En uteritt stod på schemat idag, men tyvärr har det varit minusgrader under natten så vägarna var stenhårda. Så vi hittade en åker med lite snö kvar på. Och så galopperade vi. Jag var inte ute efter något speciellt, krävde inget av Corona. Då hon har gått ett par hårda pass tidigare i veckan, och vi kommer fortsätta med tre till innan denna vecka är över och hon kan få ta det lite lugnare. Så vi busred lite idag. Och det gilaldes av Corona, hon flåsade som om hon hade sprungit i flera kilometer! Hahah, hon var så taggad, bockade och nästan slet tyglarna ut händerna på mig. Kul att det finns sån livsglädje i min häst!
 
Annars har jag bara oljat in stolparna, igen. Ja, min lilla bäver äter upp stolpen i hagen plus sin hölåda. Så vi oljar in det, mest effektivt. Men tydligen inte på denna typ av bäverhäst. Så en omgång till, och så ser ni att jag har slängt ut aspris i hagen, tydligen hjälper inte det allt för mycket heller! Haha. Men men, snart ska väl snön och isen ha smält bort och då får Corona en kompis i hagen, spännande!

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Min förra ponny va oxå en riktig "bäver2 :D
Kram

Svar: Usch för dessa bävrar! Snart är det inge stolp kvar känns de som :)
Linda Enarsson

2015-02-27 @ 18:51:37
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0