En massa snö, överallt

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
För den som har missat, så är stormen Egon över oss, och har gett ifrån sig cirka 2-3 dm snö. Som jag idag har pulsat runt i då stallplanen inte var plogad när jag kom till stallet i morse. Jippie!
Att dra en skottkärra med en 25 liters dunk med vatten och fyra höpåsar är ingen höjdare. Men det gick! Och det blev blött...
 
Men en Corona kom in i stallet och vi klev senare in i ridhuset, då Corona inte är skodd med sulor än, de kommer på onsdag. Blev tokigt med hovslagare sist. Så funkar de inte så bra att rida ut när de är snö överallt och 0-gradigt. Men men!
 
Vi bättrade på det vi övade på igår, hon var så sjukt lång och låg när jag travade fram att jag knappt kunde förstå att det var min häst jag satt på. Mycket fin flicka! Så vi gick i princip bara igenom alla gångarter och sedan göra några övergångar. I morgon är det första hoppträningen för året, så ville spara på lite krafter till dess, kan man väl säga. Kul kommer vi ha det!

Kommentarer
Postat av: juliastegfeldt.blogg.se

Älskar din design! *hjärtögon*

Svar: Tack! Visst är den snygg :D jag har tur som har så snälla och söta läsare som vill skapa mig dessa snygga designer :)
Linda Enarsson

2015-01-11 @ 13:14:49
URL: http://juliastegfeldt.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Alltså så otroligt fin häst du har!

Svar: Tack! Hon är allt väldigt vacker :)
Linda Enarsson

2015-01-11 @ 16:27:23
URL: http://jasminelundgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0