En pall senare

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Utsläpp av hästar, tog väldigt mycket längre tid då man var tvungen att ta alla typ en och en och pusla i en massa snö med vissa. En hoppig Corona tog jag ut som drog världens bockrepa när hon släpptes i sin hage. Mockning av tre boxar, sopa stallgången och fixa en massa i stallet. Sedan var det dags att ta reda på pallen med pellets som stått utanför sen i fredags. Och som ni kanske ser på bilderna gör vi en beställning tillsammans i stallet, så det var väl 8 pallar eller något sånt som kom.
 
Vad använder ni för strö till era hästar? :)
 
52 säckar på en pall, och det tog min 30 min att flytta hela pallen utifrån och in. Tungt var det, men skam den som ger sig! In kom alla säckarna, och det var bara tre stycken som gick sönder, wow! Jag lämnade vissa saker till att göra senare, kraftfoder och vattenhinkar, då de kan frysa. Och jag ska ändå upp igen då jag har insläppet med idag, och sen är det hoppträning ikväll!

Kommentarer
Postat av: my

Har bara vanligt spån för tycker att det blir för krångligt med pellets när man ska blöta osv :)

Svar: Jag hade spån tidigare, och jag tycker att pellets är mycket bättre :) Men de är såklart min åsikt, och för att jag har testat båda. Jag var skeptiskt till att byta men jag ångrar inte att jag bytte :)
Linda Enarsson

2015-01-13 @ 09:06:53
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: my

sv; ja precis har hört andra som tycker det också. Hon som äger stallet min häst står i har pellets till ena hästen där. Vi har dock inte varmvatten i stallet så när man ska fylla på nytt måste man ställa det i blöt dagen innan och sådant men vi har inte så mycket utrymma för det. Lite enklare för dom som har stallet som kan gå upp när som helst och fixa :)

Svar: Jag har turen att ha varmvatten, så jag fixar i ordning det för att sedan rida och hälla ut när ridningen är klar. Men sen gör det inget om pelletsen inte är helt uppblött, faktiskt :)
Linda Enarsson

2015-01-13 @ 15:18:31
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0