Mina mål för 2015

Jag har funderat ett tag på vad för mål jag vill uppnå med detta nya år, som ska bli det bästa häståret! Vi är så taggade att ge oss ut på tävlingsbanorna och visa vad vi går för, på riktigt.
 
Våra största mål är att starta 110 hoppning och rida ett LA program på godkänd procent. Men för att kunna ta oss dit har jag flera delmål.
 
I hoppningen är första delmålet, att rida två felfria ritter på samma dag och tävling. Sedan vill jag starta div 3 laget för Björklinge, hade varit väldigt roligt! Jag vill kunna känna att 1 meter är lätt, det är ett till av delmålen. Sist ska vi ha galet roligt på tävling!
 
I dressyren är det helt annorlunda, nu med en dressyrsadel kan jag sätta mera realistiska mål och som jag kan sträva efter dagligen. Men vi börjar med tävlingsmässigt. Där första delmålet är att rida ett LB-program på över 60%, som jag sedan vill öka och kunna rida på över 65%. Även i dressyren vill jag rida div 3 laget. Och för min del är ett mål även att jag ska kunna känna ett lugn, och inte bli så nervös på tävling.
 
Som jag ser det känns alla mina mål realistiska och att jag faktiskt kan uppnå dom detta år. Jag tror att det är fullt möjligt att vi även kan bocka av flera av delmålen, och det förhoppningsvis inom snar framtid.
 
Sedan finns det alltid mål utöver själva tävlingarna. Och det är framförallt, ha roligt! Vad vi än ger oss in på så ska vi ha roligt i det vi gör. Jag vill ha så många bilder på allt vi gör tillsammans, jag vill verkligen dokumentera allt! Och det ska inte bli sämre detta år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0