Några skutt

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Det är lite att börja om från början, men med bättre förutsättningar. Idag var hon fin väldigt tidigt, och vi började tidigt med övningar som lösgör henne och får henne lite mera igång. La oss på volt i trav och gjorde en massa övergångar, skritt - trav och trav - skritt. Höll på så till hon hade släppt i båda sidorna och jag kom åt henne bättre. Började sedan med att rida med tagen bakdel, på volt. För att sedan övergå till galopp och bara låta henne rulla på något varv i ridhuset åt båda hållen innan vi började på att jobba även där. Där blev det galopp - skritt och trav - galopp. Just för att få henne med mig.
 
För att göra allt detta mycket roligare så hade jag ställt upp ett sockerbitshinder på stor volt vid läktaren. Så vi skuttade över det några gånger i båda varven. Vi har ju hoppträning på måndag och det kan bli spännande, hoppas Stina vill vara med och fota/filma.
 
Sen att det var underbart väder ute gör inte saken sämre!

Kommentarer
Postat av: Rode

Vilken otroligt vacker häst! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2015-01-09 @ 12:05:20
URL: http://rodegradin.se
Postat av: Julia Nyman

Läcker häst! Vart har du köpt pannbandet? :D

Svar: Tackar! :) Jag har gjort pannbandet själv, :)
Linda Enarsson

2015-01-09 @ 16:28:14
URL: http://wannabegrey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0