Massage i stora lass

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
En ridpass på utebanan innan Emelie kom och gjorde Corona mjuk och fin. Corona njuter i fulla drag och halvsover när Emelie kommer. Så skönt! Det hittades lite smått i länden på henne, antagligen på grund av brunst att hon ömmar lite och vill inte riktigt släppa igenom. Precis det som jag har känt i ridningen. Så har fått lite övningar som ska göras så hoppas jag att det snart blir bra igen!
 
Jag tycker att det är oerhört bra att ta ut massör, efter att Bea fick komma i början på januari och gå igenom Corona, då hon var låst längs hela ryggen på höger sida. Så valde jag att underhålla detta ungefär var 3-4 månad och nu är det då 3 månader sen. Corona är en äldre häst och behöver ibland lite hjälp på traven, och det känns skönt att det är Emelie som gör jobbet då hon är en vän som man kan lita på och vet att hon gör ett bra jobb. Nu har hon även gått igenom Corona ett par gånger så hon vet hur Corona reagerar och om det är något som har ändrats sen sist hon var här. Hur bra lixom?!
 
Är det något ni för för era hästar? Eller masserar ni själva? :)
 
Måste säga att jag är imponerad av vad man kan göra med en häst med bara händerna. Magiskt att se!

Kommentarer
Postat av: Marica

Vi har en tjej som masserar min medryttarhäst, hon använder även laser ibland också :) sen har vi en kille som brukar sätta nålar (har helt glömt bort vad det heter), men sätter nålar för att rätta till saker och det fungerar det med :) Vi variera :)

Svar: Mycket bra komplement! Akupunktur är mycket bra för att komma åt musklerna djupare, Corona får det med vid behov :) Det är bra att gå igenom hästarna regelbundet så vet man om det blir någon förändring :)
Linda Enarsson

2015-04-01 @ 08:37:47
URL: http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: Michelle Petersson

Har bara gjort lite lätt massage själv på min ponny men är ingenting jämfört med "riktiga" massörer ;) Men skulle gärna vilja prova någon nångång :D
kram

Svar: Det är väldigt nyttigt, du får även övningar som gör just din häst bättre på vissa saker som den inte är så bra på nu. Mycket bra! :D
Linda Enarsson

2015-04-01 @ 21:13:56
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0