Mer vild än tam

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Uteritt. Japp, det var vad som stod på schemat, och det ångrades ungefär lika fort när jag fick se vädret och sedan insåg att ridhuset var bokat. Men men, bara att ta tjuren vid hornen och rida ut. En pigg Corona som hade en raket där bak redan från början. Halvt snöstorm och en pigg Corona, jo men tack!
 
Hittar till slut en äng att rida på efter en massa letande, och vi hinner väl trava i 50 m och Corona gör sitt första försök att bli av med mig. Tvärvändning och bocka iväg. Jahapp. Jo men det får vara gubbar ute och röja i sina träd på sin egen gård, så det så Corona!
 
Efter att ha traglat vid samma ställe ett tag och Corona nästan har accepterat att mannen får vara vid sitt träd och pyssla, så inser jag att det blir styltor för Corona i hovarna. Jo men visst, hon skoddes i tisdags och då rök snösulorna. En mindre bra uteritt alltså. Haha. Ibland går allt bara inte som man vill.
 
Så efter att ha galoppera nån sväng på grusvägen så begav vi oss hemåt och min dam var väl inte riktigt nöjd med passet, det blev ju inte speciellt långt...

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh så fin häst du har! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2015-03-22 @ 13:42:18
URL: http://systerkatt.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin!

Svar: Tack tack! :D
Linda Enarsson

2015-03-22 @ 14:21:36
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0