Mocka hästhage

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Jahapp, snart kanske jag kan börja gå med skottkärran. Då Corona går i hage upp på stallplanen för att den är grusad, så står hennes hage tom. Så jag tar tillfället i akt och håller på att mocka ur den, Och det var inte lite... Jag börjar med att kratta ihop allt till högar, och det har jag väl hunnit ungefär halva hagen? Så det är en del kvar. Tidskrävande. Sedan blir det att springa med skottkärra fram och tillbaka. Men vad skönt det är när det är klart! Då är det bara att underhålla, underbart!
 
Mockar ni ur hagarna till era hästar? Eller gör ni på annat sätt?
 
Jag ser bara fördelar med att mocka hage, det blir rent och snyggt, och nytt fräscht gräs kan växa upp när hästarna går ner i sommarhagarna. Mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney -~♥

I Clooneys hage mockas det varje dag :)

Svar: Åååh, det är verkligen det bästa! Är det du själv som mockar då? :)
Linda Enarsson

2015-03-21 @ 10:51:00
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0