Rodeo!

Foto: Cajsa | Nikon D300s + Nikkor 18-200/3,5-5,6
 
Idag har Corona visat vad hon kan i akrobatiska konster.
Efter skoningen så var det dags för första ridturen på två veckor. Min dam förstod allt vad det var som försegick och stod som ett ljus vid skoningen. På med benskydd, sadel, martingal - aka livlina - och träns. Stövlar, hjälm och handskar. Och så satt vi upp. Corona började lugnt och orkade nästan inte lyfta fötterna. När det väl blev trav så kände hon efter länge och noga, gör det ont eller inte? Och svaret blev nej efter några varv i trav och hon sköt iväg som en kanon.
 
Jag väntade på en större reaktion från hennes sida, och till slut red jag inte ens utan bara väntade. Så jag valde att framkalla reaktionen själv. Alltså, kort sagt. Galoppera. Och då hände det grejer innan vi ens hunnit långsidan ner! Rodeo så det smalade om det! Kul! Haha.
 
Med ett huvud mellan frambenen och ett mantag så var det bara att hålla i sig och hänga med! Och så till slut kunde vi avsluta passet med att trava i hyffsad form.

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Gud va snyggt det va med röda Tretorn Advance till rött schabrak ;)
Haha, dessa hästar haren väldans mycket idéer i huvudet. Ena stunden är de coollugna för att i nästa bli som en kanon ;)
kram

Svar: Tack! :DJa men verkligen, för att vara så pass gammal med - 18 - så har hon mycket hyss för sig ibland (;
Linda Enarsson

2015-03-17 @ 18:57:30
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: Isabelle Johansson

http://nouw.com/isabellejohanssons/tank-igenom-det-jag-far-gora-18151684
Sanningen bakom en blogg enligt mig. In och läs ni med bloggar! Ta åt er !

2015-03-17 @ 18:58:34
URL: http://nouw.com/isabellejohanssons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0