Uttråkad Corona

 
 
Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
En morgon i stallet med utsläpp av hästar, ombandagering och pyssel med Corona. Mockat hage, städat i båset och börjat förbereda inför att jag åker. En massa höpåsar är framtagna, träns med kedja hänger framme för framtida promenader med min laddade dam. På lördag är det sista fixet som ska göras i stallet innan jag åker till fjällen. Det ska fyllas på med pellets i boxen, höpåsarna och gå igenom allt för veckan. Usch, känns en aning jobbigt att åka bort... Men min dam kommer att leva som en prinsessa! Det är jag övertygad om, eller försöker övertyga mig om.
 
Annars tycker jag att såret har läkt otroligt bra och jag hoppas att det kommer gå fort för detta att läka ihop som det ska. Håller mina tummar. Men Corona uppskattar inte den lilla hagen eller det andra alternativet, box. Att gå från full tävlingskondition till att vila i två veckor och gå i grusad hage var väl inte vad varken Corona eller jag hade tänkt. Men så kan det gå!
 
Jag håller på att leta på ett par riktigt bra boots, som ska inhandlas. Men det var lättare sagt än gjort, och det blev dyrare än jag tänkt. Vilka boots föredrar ni och varför?
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin!

Svar: Tack! :D
Linda Enarsson

2015-03-05 @ 12:11:37
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Nora Lindblad

Mysiga bilder! :) Använder knappt boots så vet inte riktigt vad jag ska föredra hehe! :)

Svar: Tackar! :) Om man inte använder så är det inte lätt att veta ;D
Linda Enarsson

2015-03-05 @ 15:22:41
URL: http://noralindblad.blogg.se/
Postat av: kanintevaratyst.bloggo.nu

Fast vet du Linda! Om man/Corona nu tyvärr då måste envisas med att gå i sjukhage, är placeringen av den hon går i - perfekt. Jag har varit i stallet idag typ hela dagen och Corona följer med intresse alla aktiviteter som försiggår där på stallplanen. Hon har faktiskt inte en enda gång sett uttråkad ut. Hon har också sökt vårt umgänge, alltså kommit fram när vi går förbi. Dom gånger jag gått förbi utan hästar i händerna, har jag gått in till henne och snackat och gosat en runda. Hon har bara varit glad och positiv, inte alls tittat på mig med blicken; - "ta-mig-härifrån"!!! Hon har idag inte heller en enda gång vad jag sett, hatat sin granne. Bara - så du vet. . .
Kram/Anna

Svar: Vad roligt att läsa! För när jag har sett henne är hon inte direkt superglad över placeringen och bristen i motion. Men jag hoppas hon lugnar sig vid, speciellt insläppen, och att hon tar vara på energin och ser till att läka ihop fint så att vi kan busa av oss allt senare :D
Linda Enarsson

2015-03-05 @ 20:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0