Konsten att analysera

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Det är något jag gör efter varje tävling, framförallt. Och i söndags var jag väldigt besviken efter min start i LA:1an, Corona var inte alls på hugget och jag fick inte fram henne till handen eller fram över huvud taget. Så i början var jag besviken och arg, för att sedan gå över till att försöka förstå varför det blev såhär. Att börja analysera.
 
Efter att ha sett filmen flera gånger om, tänkte mig in i hur jag red och hur hon kändes på framridningen och sedan väl på banan. Jag föreställde mig hur jag ville att ritten skulle gå till och såg sedan hur den blev. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig.  Men analysen hade börjat och jag fortsatte att gå bakåt i tiden.
 
Varför lyssnade inte Corona på skänkeln? Det var mitt stora frågetecken. Och efter att funderat på den ett tag var svaret enkelt. Jag hade förberett Corona för dåligt inför denna uppgift. Jag hade inte varit konsekvent i min ridning, jag hade inte fullföljt uppgifterna jag bad om. Jag hade brustit i min uppgift att visa Corona vägen. Och det kändes. När jag insåg vilket misstag jag hade gjort. Corona kan absolut inte fullfölja en uppgift om jag inte rider ordentligt veckan innan och visar henne exakt vad som ska göras. Och det kom jag på för sent.
 
Men idag, då föll allt tillbaka på plats, och jag hade en fantastiskt fin Corona att rida! Precis som jag vill ha henne. Och det bästa av allt, var att hon visste exakt vad jag ville att hon skulle göra, för jag visade henne vägen, hela passet igenom!
 
Det ordspråk som kom upp i mitt huvud är det som Jens Fredricsson sa för länge sedan. Och det stämme så förbannat bra!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert och bra så, vi - bär ansvaret, inte - hästen. . . Fortsatt lycka till!! /Anna

2015-11-04 @ 23:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0