Vad det är fint med hantverk

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Vad jag verkligen älskar, när Corona är nyskodd. Det ser så proffsigt och snyggt ut!
Däremot har hon en fin grop i ena framhoven - inget allvarligt! - som började i våras med att bli en liten vass flik när hon balltrampade sig. Finns att läsa här om vad som hände. Men i all fall så fick hon gå med en hovsko, alltså inte en vanlig sko utan en som man trär på. Och det lite länge då jag åkte på fjällenresa mitt i allt. Och hon fick då en liten flik som gröptes ur när den växt ner tillräckligt, just för att inte göra någon annan skada.
 
Men jag måste säga att min hovslagare är grym som lyckades få på en sko ändå! Jag hoppas bara att den sitter kvar nu när leran är på väg. Och så satte jag i snösulor för säkerhets skull då snön tydligen ska komma i helgen. Så peppar peppar att den sitter kvar till nästa skoning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0