Det där med nypon

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Jag ger Corona nyponpulver, som jag köper via Örtagårdens Salsta - grymma! - men jag fick idén att jag måste prova att göra eget. Så på med handskarna och fram med hinken! Det plockades ett par liter nypon och allt torkades i ugnen, för att sedan hamna i matberedaren och sist i en stor burk i stallet. Det blir inte riktigt pulver men det gör inget i mitt fall! Är ju bara Corona som ska ha i sitt slaskvatten. Hah.
 
Men så har jag nu gjort min andra sats med nypon, så har väl fått kanske 3 liter krossade nypon att ge till min dam. Kanske att jag plockar lite till, om jag hittar någon bra buske. Men annars får detta räcka, och jag hoppas det håller ett tag nu!

Kommentarer
Postat av: my

Hur mycket ger du henne varje dag? :)

Svar: Hon får 2 msk om dagen, 1 msk i morgonhinken och 1 msk till kvällen :)
Linda Enarsson

2015-09-30 @ 08:37:26
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0