Dressyrträning

 
Vilken fantastisk träning! Min häst chockade och imponerade på mig stort! Hon var så fantastiskt fin, helt mållös.
 
Självklart värmde vi upp med nya snygga vinsttäcket! Måste få skryta lite om att vi är grymma (;
Och vi har haft en lång svacka, jag framförallt. Men för någon vecka sedan så bara klickade det och Corona har gått så bra sedan dess. Så inga stora förhoppningar inför träningen, men fick allt ta mig i kragen och inse vilken fantastisk häst jag sitter på. Vi har väl haft sisådär 4 träningar sedan i november, och hästen slår till med att vara så fruktansvärt lydig och fin att jag tappar hakan.
 
Vi valde att fokusera på halter, och då börjades det med att hon ska ställa upp snyggt. Och shit, min häst hoppade nästan jämnfota med bakbenen för att hon använde dom så väl in i halterna. Så grym! Vi ska bara få ordning på att huvudet är kvar nere i form, men nu har jag så mycket bättre förutsättningar att kunna rida en bra halt där Corona ställer upp korrekt och att jag sedan kan göra bättre ryggningar, och förhoppningsvis så får vi inte allt för många 3or och 4or på dom längre!
 
Hon var så sjukt arbetsvillig och lydig att jag näst intill grät av lycka, min vackra häst! Du är värd så många miljoner! Underbara, vackra, djur, du lämnar aldrig min ägo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0