En pigg och glad Corona

 
I tisdags fick både jag och Corona oss behandling av Bea, så vi båda är en aningen möra och goa i kroppen!
Jag framförallt, som legat halvdöd på soffan hela gårdagen, nästan i alla fall! Jag var såklart till stallet. Promenader funkar bra under dessa dagar, Corona hade en mindre låsning i ryggen, annars hade jag tänkt att skritta henne uppsuttet idag, men avstog. Det får bli ridning i morgon i stället.
 
Men på våra promenader går det allt annat än sakta.. Corona är verkligen inte skapt för att ta det lugnt i flera dagar, då gäller det att vara kreativ och ta promenaderna där hon får tänka lite med. Så idag blev det in mot samhället, och där fanns det aningen för mycket att titta på att det blev lite fel effekt än jag hade tänkt mig. Haha! Corona hoppade för minsta lilla saker, typ löv som ramlade från träden. Men men, i morgon tar jag ett lugnt och kravlöst pass på antingen banan eller stubbåkern, för att stämma av Corona och se om det blir tävling nästa helg eller inte. Återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0