En händelserik helg

Nikon D750 + Tamron 70-200/2,8 G2
 
Vilken otroligt rolig helg jag har haft! Det har varit tidig morgon till sen kväll, och det har bara innehållit häst! Från alla håll och kanter. Fredagen reds det ett gäng hästar av J, för att sedan blev det uteritt med Johanna på Jäger och Joie, pigga och glada hästar! Vi fortsatte eftermiddagen med att duscha tre hästar, putsa utrustning och packa för alla tre. Det klämdes även in en pubrunda på kvällen vid Biskopskulla Kyrka där det serverades mat och dryck. Ojoj vad trevligt!
 
Lördag blev det tidig morgon och det knoppades tre hästar för att åka iväg på tävling, Eskiltunaortens RF stod för tävlingarna i helgen. Mycket trevlig tävling och det skörades framgångar av J! Han ser till att vinna MSV B:2 med den alldeles snygga Clever Hill Q 1222, på över 70%! Debut för hingsten i Msv B, och tyvärr, med rejäla missar. Men oj så snygg han är och som han bjöd på show! För dagen lite mera vild än tam. Tidigare hade Whisky gått in och gjort ett fint och stadigt program i Msv C:2, och med 67% blev det en andraplats med honom!
Den tredje hästen var min egen, och den klassen stryker vi och glömmer. Hästen skötte sig men vet inte vad jag ska göra med ryttaren längre.
 
Med två rosetter av två möjliga och ett segertäcke, styrde vi lastbilarna hemåt igen. Väl hemma blev det pyssel i stallet, göra tre hästar redo för natten och samtidigt göra tre nya hästar redo med dusch och putsning av utrustning inför söndagen som bjöd på 3-årstest!
 
Jag och Johanna såg till och vara i stallet tidig på söndagen, knoppning av vår 3-åriga hingst Jazz Hill Q, blev första mission, och han sparkade mig inte av stolen! Framsteg! Med hårgelén i högsta hugg fick jag även hans bångstyriga man att ligga slätt och fint! Tjusigt värre! J lastade in Jazze och styrde mot Strömsholm, medan Johanna och jag körde race i stallet, och vi var klara i bra tid. För att sedan äta lite tidig lunch, nästan på samma tid som J, han har nog rekord i att äta lunchen fort. Ner i stallet igen för att knoppa två till hästar, packa lastbilen och se till att allt är klart i stallet. Sedan styrde även vi nästa lastbil mot Strömsholm.
 
Och denna helg har varit helt fantastisk med alla fina resultat, under 3-årstestet hade vi tre hästar med från stallet varav alla fick gångartdiplom! Två fick 51p och en 49p! Vilka otroligt fina hästar vi har i stallet. Så roligt, och I love my job!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0