Med skräckblandad förtjusning

 
I fredags sa jag hejdå till mina kollegor. Ett snabbt, hastigt beslut gjorde att hela vardagen har vänts upp och ner. I stället för att gå till det trygga jobbet, få lön och bo kvar. Så har jag blivit antagen till en högskoleutbildning, i Eskilstuna. Det är den utbildning jag velat gå i många år, som jag pluggade ett halvår extra på gymnasiet, för att få behörighet till. Nu är det verklighet.
 
Och jag saknar min trygga vardag redan, men allt är så nytt, så det är bara att vänja sig.
Igår var jag på upprop för mitt program, Ekonomprogrammet. Idag har jag gått på första kursdagen, mera information och lite mera förvirring i hur allt ska gå. Hahah. Men skam den som ger sig!
 
Jag har ett veckoboende i Eskilstuna, så jag hyr ett rum hos en kvinna, där jag kommer bo i veckorna när det är föreläsningar. För att sedan åka hemåt, till Örbyhus över helgerna. Av det jag sett hittills av Eskilstuna, så är det vädigt fint här. Men jag hittar ingenstans och man är en aningen förvirrad, som sagt.
Hos kvinnan jag bor hos finns det ett antal djur, katt, reptiler och sköljdpadda. Men även Doris, en vacker gråjako. En bild på henne för ni med ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0