Jossan gästbloggar!

Hejsan, jag har fått den stora äran att gästblogga här ;) Jag tänkte berätta lite om mig själv och vad jag gör på min fritid och lite smått och gott^^

Jag heter Josefine Persson och är 16 år, går under namnet Jossan de är nästan ingen som vet vem Josefine är.

Just nu går jag i skola i Tierp på Aspenskolan men kommer troligen till hösten börja på Högbergsskolan där jag har sökt hotell och restaurang, har även sökt Real i Gävle inriktning häst, men de är ju ganska drygt att sitta och pendla på mornarna och när man ska hem. Skulle jag börja där kommer jag också komma bort ännu mera från stallet vilket jag absolut inte vill, så de lutar ganska stark mot Högbergsskolan då jag bara behöver åka buss till Tierp eller min lilla moppe. Har också sökt special idrott om jag börjar i Tierp.

Jag är i stallet tisdag, onsdag och fredag, även helgerna ibland då jag tävlar eller rider en annan häst. Jag brukar hjälpa och rida en häst i stallet men kan dock inte skriva om den av olika skäl :( och de tycker jag är synd..

Jag rider på ridskolans hästar, rider lektion onsdag och fredag, onsdagarna är med inriktning dressyr och fredagar är en hoppspecial, och på tisdagar pysslar jag med hästarna och har teori. Jag tävlar just nu på en häst som heter Lucardo som är född -99 en stor brun häst. Han är väldigt snäll häst gör ”nästan” aldrig något dumt, ibland kan han få för sig att bocka av en. Annars gör han inga dumheter. Jag började rida han förra året, red några 90 cm och 1 m sen debuterade vi 110 cm den 31 maj 2009. Hade två ner då men han va så duktig, så han var trött och de var asvarmt den dagen, sen har jag ridigt några 110 med 4 fel ungefär. Vi han inte med så många tävlingar förra året. I år har vi startat en tävling än så länge, de var i UPK på lektions DM, i första klassen fick vi ett stopp för de va något som helt plötsligt var skitläskigt, och i andra klassen gick de bättre. Han hade tittat på dedär läskiga så brydde sig inte om de och vi VANN den klassen och blev distriktsmästare bland juniorerna :D Nästa tävling är nu i helgen på Säfva då vi rider 90 cm och 1 m som kom igång, kände inte för att åka till Jälla och börja med regional 110^^

Jag håller även på med hundutställning. Vi har tre hundar nu Tamagotchi som är både pappa och morfar, han är pappa åt Vildvittra våran andra hund och morfar till Ambrosia vår tredje hund, så alltså blir Vittra mamma till Ambrosia. Gotchi börjar bli gammal nu så han följer inte med på lika många utställningar för han orkar inte riktigt med de, tidigare år har han varit vinstrikaste keeshonden och Vittra har legat tvåa på den lista eller så har Vittra vunnit och Gotchi kom tvåa så de är ganska kul :) Ambrosia är inte så gammal så hon har inte hunnit varit ut på så många utställningar än :P Men de är min mamma som ställer dom, jag ställer annan hund som heter Chagall, jag hjälper dom som äger honom för dom är lite äldre och ena har haft en stroke och andra har problem med ryggen typ.

Ja, som ni ser jag älskar att hålla på med djur;) men även så älskar jag mina kompisar då jag inte är i stallet är jag med dom :D

Ni kan läsa om min vardag i min blogg http://juuussan.blogg.se/, jag brukar skriva vad jag gör om dagarna, om hästar och även om annat också :D











Ambrosia är från våran egen kennel.



Chagall



Chagall


Chagall 8 veckor, dom är juh bara för söta ;)


Finaste Lasse (Lucardo)

  








Ha de gött ;)


Kommentarer
Postat av: emilia

svar:

tack så mycket! :) egentligen gick det väl inte så jätte bra.. Har varit sjuk ett par dagar och hade fortfarande lite feber så jag var inte så där jätte pigg ;)



fina bilder!

2010-04-10 @ 08:19:34
URL: http://eemilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0