Busig Bounty!

Red som sagt på morronen idag, åkte ut med 8 bussen, satt till hästponny ca 10 över 9. Tog rundan över gärdet, in i kohagen och ut på en grusväg. Hon var så sjuukt fin! Traven, kunde göra i princip vad jag ville. Flyttade liite för skänklarna, kollade så att hon var med mig = start och stopp. Och överböjde lite i början för att känna lite på henne. Fick t o m riktigt fin trav även högerställd, min och Bountys sämre sida. Jag med mina tyglar, och allt! medan Bounty är, inte stel, bara mer orörlig åt det hållet. Så vi tränar på det!

Så kommer vi ut på grusvägen och jag fattar galopp, lugnt och fint. Så bryter vi av innan en kurva för att fatta ny galopp, och det slår slint i huvudet på Bounty och han drar iväg! Ibland gör hon så när vi rider ut. Så blir en bestämd halt. Och sen fortsatte vi i galopp. Snäll som man är så lät jag henne rulla på lite mot slutet och då tar hon tillfälle och smygökar (;

Skrittar mellan åkrarna och så tar vi in på en annan grusväg som man bara kan rida fram och tillbaka på, fiin i traven. Så tyckte att jag kunde galoppera lite. Hur fin som hellst! Så vänder man tillbaka och ponnyn drar iväg i galoppen :') Söötis! men det blev en halt där med, och så tänkte jag fatta en ny galopp men en bil förstörde det med att komma upp bakom. Aja de finns flera tillfällen :)

Någon som kan tänka sig att följa med och fota när jag galopperar på åkern? Snälla! :D

Bara för att jag vill ha sommar så lägger jag upp en bild på mig och Kentucky när vi badade i sommras :D

Foto: Sofie

Kommentarer
Postat av: maaaanddiiiiis

jag kan fota dig, och du mig :'''D

shit var smart jag är !

men det visste du ju redan (H)

2010-01-15 @ 07:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0