Dressyra på Bounty

Idag så red man dressyr för Carina i Upplanda, hon var seg, faktiskt lite lat och ville inte böjja eller göra nåt alls. Galopperade efter att ha travat en liten stund och lät henne bara rulla på, så bröt man av efter några varv i galopp. Och då vaknade damen (;
Mycket mjukare och mera följsam. Började med några försök på att göra en skänkelviking på volt, hon har inte förstått varför hon ska flytta på rumpan? Hmm (;
Sen så blev de massor av serpentiner, mest för att träna mig. Och jag tycker själv att jag lyckades ganska så bra! :D
Behövde till slut bara andända ben för att styra, sits för att ändra tempo/halvhalter och händer för att ställa om. Alltså, så som man ska rida (;
Sen blev det inte så mycket mera då jag tränade med serpentiner i skritt och trav i kanske 30-45 min (; Det ger resultat! Men sen när man skulle trava av så ville hon inte sänka sig i den låga formen utan hon blev lite kvar i den normala, men tror hon kan ha haft lite träningsverk efter hoppningen i går oxå :)

Men nu är det bestämt! Jag ska hoppa Pay&Jump på ridskolan nästa söndag! Hoppar förmodligen en 80 höjd bara men får se hur det blir :) Ska hoppa igenom henne lite på fredagen innan, har redan en övning som ska göras :D Yes! Nu börjar det hända saker! Nu äre bara att vänta på att Carina tar och fixar ut en sadelutprovare :D

Foto: Sara W

Kommentarer
Postat av: Amanda

shit vad dålig jag har blivigt på å kommentera!

skäms på mig!!!!

2010-01-18 @ 11:54:42
URL: http://amandachicco.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh,jag kommer upp på TiRK på söndag :D:D

2010-01-20 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0