Gudomliga ponny!

Fyfan vad jag älskar dig Bounty! <3
Det finns inte ord, men idag slog du rekord när jag nu har upptäckt en sak om dig :)

Åkte ut med bussen vid 8, smart som jag var glömde man busskortet hemma! Men fick åka med iaf (A) Tur!
Ut och fixa min plutt, hon såg ganska så taggad ut på att få hoppa. De var jättelänge sen vi hoppade :) Så in i transporten och ge oss iväg, åkte runt 9.15 (för er som inte vet, jag är ledig på fredagar)
Kommer till Upplanda o fixar min plutt, fina ponny :') In i ridhuset och börja plocka fram bommar och hinderstöd, man får max ha 3 hinder i ridhuset om dressyrryttare vill komma in och rida. Men jag ställde upp 2 räcken med 21 meter i mellan. Vi tog det på 5 eller 6 galoppsprång beroende om jag travade eller galopperade in.
Började lågt på 50-60 cm och hopapde över med volter, halter, avsaktningar osv.

Höjjde sedan hindrena till 70 cm och gjorde ungefär likadant. Travade mest men provade även lite galopp.
På slutet så höjjde pappa upp till 80, och Bounty var helt sjukt bäst!
Hon taxerade och backade upp lite grann :D
Så höjjde vi upp till 90 och ponny... Jag kan inte beskriva det!
Hon taxerade, backade upp totalt själv, hon hoppade av när jag ville och var helt och hållet bäst!
Så j*vla glad jag blir min ponny :') Som jag har kämpat med dig, och nu börjar det ge resultat!

Jag börjar tro att hon inte är "lärd" att hoppa små hinder, alltså att hon bara har hoppat de högre hindrena, 80 cm och uppåt. Men det ska vi träna bort :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0