Uteritt

Red ut på min plutt, när man suttit upp och kommet 50 meter från stallet, då börjar det att snöa. Jag hade hoppats på en snöfri dag. Men nej. När vi red genom kohagen, då vräkte det ned! Det snöade så mycket att jag knappt såg 5 meter framför mig. Shit, hade tänkt att ta en lite längre tur men de fick bli en kortis bestämdes då.
Över vägen och in mot Bolmyra, travade där för att föröska ta mig bort mot Daniel och skogen där det förmodligen är lä. När man kommer dit så snöade det mera där men det blåste inget som tur var. Så satte på mig rånarhuvan och drog upp jackan och kände mig som en michelingubbe :)
Arbetade henne lite på traktorvägen där, jäkla fin hon är! Så på tillbakavägen så tänkte jag att hon kan juh få ta en galopp, då tar hon fart och drar iväg i världens fart. Fick lite halvt panik för jag fick inte stopp på henne. Efter att ha galopperat i 100 meter så fick man äntligen stopp, halt. Sen fick hon skritta tillbaka och hela vägen hem, inte fick hon någe mera galopp då inte, lite kul att man mötte Daniel i bil då oxå, man är inte själv med att övningsköra (;

Foto: Dessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0