Söthästen


Nikon D300s + Sigma 70-300/4-5,6

Var upp till stallet runt 12 tiden idag, skulle väl igentligen vart där runt halv 11 för att få ridsällskap. Men de är inte så noga (; Ett fint meddelande stod på tavlan oxå, Hehe fest igår eller...? :) jo det kan man allt säga. Haha!

Tillbaka till hästen, gjorde i ordning allt, mocka, foder och annat innan jag tog in Tapper för att borsta, mysa och rida en stund. Kratsa hovarna var kvar då jag märkte att flera sömmar från höger framsko hade lossnat, inte kul. Började peta lite med hovkratsen för att se hur bra den satt och de var inte bra. Så valde att inte rida alls, han får vila idag och i morgon så får Natta ta ut en hovslagare för att slå dit en ny. Jag vill inte riskera att tappa skon när jag rider då min tanke var att rida på ängen breve stallet. Åker upp i morgon igen och myser lite med honom och gör allt i ordning så Natta slipper göra det när hon kommer hem.

Men måste bara säga att jag sköter en otroligt söt och trevlig häst, han är mysig och tittar på en när man borstar, gillar däremot inte att man borstar magen och sadlar (; Men hur gosig som helst om han bara lägger den sidan till. Charmig!

Kommentarer
Postat av: my

tråkigt att han hade en lös sko :(

2011-11-27 @ 16:40:39
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0