Hela dagen lång



Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8

Nu blir det ett sent inlägg, men så fick det bli när Internet inte alltid är med oss (;
Dagen började lugnt, stor frukost, som vi fått alla dagarna och så byta om. Fick som sagt ett samtal av pappa om att han skulle fixa biljetter till Nickelback i höst.
Alla tog skotrarna ut på sjön men själv stannade jag hemma för en stund. De var borta i ca 40-50 min så ingen större tid. Strax därefter fick E för sig att vi skulle åka skidor i den stängda liften. Så iväg med skotrarna och på med pjäxorna. Det gick däremot mindre bra när det blåser hårt och snön bara yrde om oss. När det är 30 cm nysnö i backen oxå gjorde inte saken bättre (; Haha. En rejäl vurpa med faceplant gjorde min dag, haha. Det var snö överallt, kan man säga.

Hem för att byta pjäxorna mot kängor och iväg med skotern. Åkte lite fram och tillbaka och överallt. Jag körde själv på älsklingen skoter och så körde han lynxen, eller som den nu heter bussen, larven, lastbilen och alla andra roliga namn (; Stackars skoter som inte ens klarar av att ta sig upp för de större backarna, haha.

De gick riktigt bra att köra oxå, de är roligare att köra själv och de är lättare, man kan testa lite nytt och inte behöva ha koll på den som sitter bakom sig. Blev ca 3 mil tyckte jag E sa efteråt.

Middag och sen iväg med skotern igen, då åkte alla ungdomar. Vi lyckades tappa bort varandra till en början men hittade tillbaka senare, 2 av alla åkte hem pga kylan, det blåste riktigt mycket och var ca -5 grader.
Jag fick köra lite kissemiss - eller som skotermärket egentligen heter, Artic Cat - igen och de var kul! Lyckades med att flyga med den oxå, mindre kul. Mera läskigt. Haha, lite dåligt planerat skulle man kunna säga.

Åkte sedan bakom Lovisa på lynxen ochdet var allt en upplevelse, guppa hit och dit så det blev mera en berg och dalbana, haha! Vi hade bra roligt åt det iaf (;

Hem igen efter ännu några mil på skotern för att försöka sig på att tina, jag hade förfrusit rumpan, typ. Så jag satt med underkläderna i bastun på 70-75 grader. Hua! Efterrätt i form av fruktsallad, galss och lite baileys över, gott gott!

Sist blev det faktiskt bastun, inte vanligt att jag bastar frivilligt, men ibland får man pina sig lite (;

Måste även berätta att min älskade kille har blivit modern, genom att använda sparkdräckt, eller som det heter för många onepice. Fast detta var mera en overall, och den är grön med texten John Deere. Haha, men modern är han allt, kom vi fram till (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0