Mys, med stormen utanför

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Uppe tidigt för att släppa ut alla hästarna, göra i ordning allt i boxen och mat, sopa hela stallgången och plocka fram borstar och annat som behövdes. Hämta in Corona igen från stormen. Regn och vindar på ca 7-8 m/s. Härliga väder!
 
Min tanke från början var att skritta ut barbacka, men ag ångrade mig. Och ridhuset var det ingen tanke på då jag har hållt till där alldeles för mycket på senaste tiden. Så hon fick en ofrivillig vila.
Så vi borstade, myste och friserade en massa på stallgången, Corona fick lufta lite päls och jag fick ge henne en ordentlig ryktning. Flätade om svansen bland annat, görs ungefär varannan vecka tror jag. Men så fort snön kommer så får den vara utsläppt igen. Upptäckte en liten blodfläck på höger framben, så tvättade rent och hittade inget sår så vet inte riktigt vart den kom ifrån.
 
På med täcke igen, wow vad min häst är frusen av sig, som går med vintertäcke redan. Tur att jag har ännu tjockare täcken till den "riktiga" vintern. För er som undrar, så tas inga stallätäcken av vid in och utsläpp, då det är för många hästar i stallet och det skulle ta en hel evighet att göra utsläpp och intag. Så Corona går alltid med stalltäcke, just nu på 200-250 gram och ett utetäcke på 200 gram. Känns ändå bra att jag har flera utetäcken med samma tjocklek så jag kan byta när de blir blöta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0