Vilken lycka!

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag har jag och Corona tagit oss våra första skutt sedan 3 november, om man nu räknar med gymnastikhoppningen, som inte jag gör då vi inte hoppade några enkelhinder utan bara styrkeövningar. Så var detta första gången på 1,5 månad som vi hoppade! Och Corona tog i, för kung och fosterland, milt sagt.
 
Började med att hoppa räcket, men då som kryss. Bara för att avdramatisera och få henne att hoppa "normalt" så tidigt de går. Efter att ha hoppat det ett par gånger åt båda hållen blev det ett litet räcke på ca 50-60 cm. Oxern låg även på det i början. Vi hoppade båda hindrena i följd, för att hitta en rytm, känsla och avstånd. Och ska jag vara ärlig. Kändes som att jag hade kunnat slänga upp hindrena på 110 cm och bara köra på. Hon var fin, utan tvekan, lyssnade så bra både framåt och bakåt. Var uppmärksam och pigg men höll sig. Allt slit vi har lagt ner i höst har verkligen gett resultat när man efter 1,5 månad lätt hade kunnat hoppa bana på 110 cm. Känns så grymt!

Kommentarer
Postat av: Julia

Har du gjort vattenkaret själv? Isf hur har du gjort och är det isolerat? :)

Svar: Ja, den har vi gjort själv. Den är isolerad med frigolit, någon special (pappa är snickare) och vanlig frigolit, sedan fogskum och vattenkar, lock som karet sattes ner i och så skruva igen. Silikon på alla "vassa" kanter och skruvar :)
Linda Enarsson

2014-12-16 @ 13:39:01
URL: http://juliaborg.blogg.se
Postat av: Caroline

Du är så himla duktig på att fotografera, jag älskar hur "rena" och mjuka bilderna känns. :)

Svar: Tack så mycket! Det värmer att läsa! :)
Linda Enarsson

2014-12-20 @ 22:27:03
URL: http://turbosuit.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0